נכון שהמוצר הוא מה שחשוב, ואין ספק שהשירות הוא הקובע, ובוודאי שלמחיר אנו מקנים את החשיבות הגבוהה ביותר, אך עם כל הכבוד, זה הלוגו של החברה שקובע אם אנחנו במקום מסוים או לא. מיד תבינו למה
 
מספרים שמי שנוסע למזרח הרחוק, לא משנה כמה הוא נהנה מהאוכל במקום, הרגע בו הוא מרגיש בבית זה שהוא רואה מקדולנד'ס ומתיישב לאכול בו. דווקא שם, הרחק מכל הסממנים המערביים יש לקשתות של מקדולנד'ס משמעות עצומה. על זה אנחנו נגיד, זה הלוגו.

כדי להבין את החשיבות שאנשים מקנים ללוגו לא צריך לנסוע למזרח, מספיק שנשאל אותם האם תקנו נעל מסוימת או נעל אחרת, אם תדעו שנעל אחת שייכת לפירמה ידועה ונעל אחרת לא. לא משנה שאיכות הנעל היא דומה עדיין הלוגו שעל הנעל יעשה את שלה.

כאן המקום להדגיש שמחקרים מוכיחים שהשפעה זו יורדת עם השנים וכן ככל שמתבגרים, ייתכן שזה הניסיון והבנה צרכנית שונה, ייתכן ומדובר בחישוב כלכלי אך אין זה משנה בסופו של דבר ללוגו כן יש השפעה והיא יכולה להיות מכרעת (כפי שלמדנו לקרוא במאמר אודות עיצוב אריזות, הוא לא הגורם היחיד בעל השפעה).

מדוע לוגו משפיע על העסק שלנו

למען האמת זה הולך במקביל. פייסבוק לא היתה הופכת להיות מה שהיא אלמלא היה לה מוצר טוב ביד אך יחד עם זאת, הלוגו שלה עזר לה לקדם אותה מאחר והוא כזה שאנשים יכולים להזדהות איתו. הדבר נכון גם לחברות מזון, חברות תעופה, מחשבים וכל חברה אחרת.

יש לזה הסבר מאוד פשוט, לוגו של חברה מסמל את מה שהיא. אם מוצר מסוים מסמל מוצר, והמנהלים שלה מסמלים את ההנהלה, הרי שהלוגו הוא הסמל של החברה והוא מסמל את מכלול החברה, האנשים, המוצרים, הערכים, וכן הלאה. לא לחינם שחקני כדורגל טוענים שהסמל מחייב, כי לסמל יש ערכים מסוימים עליו הם גדלים והוא מחייב אותם. יודע את זה גם כל מעצב לוגו וכל בעל עסק.

כיצד מעצבים לוגו

לפני שנסביר כיצד מעצבים כיום לוגו, נציין שעיצוב לוגו היום שונה מאשר בעבר, מאחר וכיום עיצוב לוגו הוא חלק בלתי נפרד ממיתוג של חברה, אנחנו נראה אותו על גבי כל מוצר של החברה והוא יהווה נדבך חשוב במיתוג מחודש של החברה. כאן חשוב להזכיר, שבניגוד לעבר, כיום נהוג להחליף לוגו כל כמה זמן, כסמל להתרעננות ולחידוש.

כאשר מעצב גרפי בוחר לעצב לוגו מחדש, הוא עושה זאת בעזרת מספר כלים:

  • רוח בית העסק – לכן חשוב להציג בפניו את החזון, את המטרה, הערכים עליהם יושב בית העסק
     
  • עיצוב בן זמננו – גם אם מדובר בחברה ותיקה, הלוגו אמור לסמל משהו מודרני. מאחר ולוגו הוא הפנים של החברה, לוגו שמרני יציג חברה שמרנית, שלא נגיד , קופאת על השמרים
     
  • לוגו שקל לחקות להעתיק אותו– אומנם יש לוגואים רבים שהפכו מקור לזלזול, אך מאחר וברצוננו להפוך את הלוגו למשהו שאנשים יתגאו לקחת אותו איתם, רצוי שהוא יהיה כזה שניתן להעתיק אותו בעט או עיפרון
     
  • ייחודיות – תסתכלו על הלוגואים המוכרים ביותר ותגלו שהם לא רק מעוצבים נפלא, והם לא מספרים סיפור הם גם ייחודים. לא סתם התפוח של אפל הפך להיות המוכר ביותר בעולם
על תהליך עבודה עם מעצב לוגו

לפני שנסיים נסביר מעט על תהליך העבודה עם משרד עיצוב גרפי שמתמחה בעיצוב לוגו.  זה מתחיל בפגישה בה נסביר למעצב על מהות החברה, הערכים שלה, מה ברצונונו להציג ללקוחות שלנו , וכן נציג להם לוגואים ישנים שידעו לעצב את הלוגו העתידי בצורה דומה.

לאחר מכן המעצב יצור מספר סקיצות , ייתכן שתחילה יהיה מדובר בסקיצות ידניות או סקיצות ממוחשבות ללא צבעים או סקיצות של לוגו בנפרד וגופני טקסט בנפרד, שכל סקיצה צריכה גם להיות מוצגת בפנינו עם הסבר על מהות הלוגו, ומה היתה כוונתו.

בסופו של תהליך (בחברות גדולות נהוג בשלב זה גם להביא את הדוגמאות לקבוצות מיקוד במטרה שיבחנו את הלוגואים השונים). ייקבע איזה על איזה לוגו המעצב יעבוד, ואז הוא ישלים את העבודה, קרי השלמת הגופנים, השלמת צבעים ללוגו, עיצוב אתר עם הלוגו החדש. סופו של התהליך בכך שהלוגו שלנו יופיע על פריט ופרט שנמצא או יוצא מאיתנו.

5 טיפים לעיצוב לוגו

  • תכניסו בו רק מה שהכרחי
  • השתמשו בשני צבעים עיקריים
  • הוא צריך להיות מקורי ולא לקוח מתוך לוגואים אחרים
  • אנשים צריכים לתאר אותו בצורה קלה
  • הוא צריך להיות בולט לעין אך לא להפריע לה
מחפשים מעצב לוגו? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם. אצלנו תמצאו גם את כל המידע החשוב אודות עיצוב לוגו.